Γιατί δεν παίρνει μπροστά το αυτοκίνητο; Οι 10 λόγοι
Θεώρησέ το δεδομένο, πως κάποια στιγμή στην οδηγική σου ζωή, το αυτοκίνητο σου θα αρνηθεί πεισματικά να πάρει μπροστά. Το θέμα είναι αν ξέρεις σε τι μπορεί να οφείλεται.
- -
- -
Καλώς ή κακώς, τουλάχιστον μια φορά, το αυτοκίνητο θα εμφανίσει κάποια δυσλειτουργία. Η πιο συνηθέστερη είναι να μην πάρει μπροστά. Οι αιτίες που μπορεί να προκαλέσουν κάτι τέτοιο είναι πολλές. 10 από αυτές είναι οι συνηθέστερες. Ας δούμε ποιες είναι:
1. Μπαταρία
Όπως θα φανταστήκατε οι περισσότεροι, η πιο συχνή και κοινή αιτία είναι η νεκρή μπαταρία. Από τη στιγμή που το συγκεκριμένο εξάρτημα είναι υπεύθυνο για την ηλεκτρική ενέργεια σε ολόκληρο το όχημα, συμπεριλαμβανομένης της μίζας η οποία βάζει μπροστά το αυτοκίνητο, μία άδεια μπαταρία μεταφράζεται κατευθείαν σε αδυναμία εκκίνησης του κινητήρα.
Δείτε ακόμη: Έμεινα από μπαταρία: Πως ξεκινάω το αυτοκίνητο;
Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί αν κάποιο φως ή φλας μείνει αναμμένο για ώρες με το όχημα σταθμευμένο, αν η μπαταρία βρίσκεται στα… τελευταία της ή ακόμα και αν υπάρχει εξάτμιση νερού, κάτι που μπορεί να προκαλέσει κακή αγωγιμότητα.
2. Μίζα
Επόμενος ύποπτος αφού διαπιστώσουμε πως το πρόβλημα δεν βρίσκεται στη μπαταρία, είναι η μίζα (διακόπτης ανάφλεξης). Για να καταλάβουμε αν συμβαίνει κάτι τέτοιο, το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να ανάψουμε κάποιο διακόπτη φώτων ή κάτι άλλο που χρειάζεται ρεύμα. Αν αυτό δουλέψει κανονικά, τότε πιθανότατα πρόβλημα βρίσκεται στην μίζα.
3. Πηνίο ανάφλεξης
Άλλη μία αιτία είναι να υπάρχει βλάβη στο πηνίο ανάφλεξης. Για να εκκινήσει ένα μοτέρ, κάποια εξαρτήματα από το σύστημα ανάφλεξης είναι υπεύθυνα για την μετατροπή της τάσης της μπαταρίας σε ηλεκτρικό σπινθήρα στο μπουζί. Αυτό είναι το πηνίο ανάφλεξης ή αλλιώς πολλαπλασιαστής. Για να διαπιστώσουμε εάν βρίσκεται εκεί το πρόβλημα, το μόνο που χρειαζόμαστε είναι ένα εργαλείο που ονομάζεται πολύμετρο.
4. Μπουζί
Αν πάμε ένα βήμα μπροστά τώρα, επόμενος ύποπτος είναι το μπουζί. Πρόκειται για το εξάρτημα που είναι υπεύθυνο για την ανάφλεξη του μείγματος καυσίμου και αέρα. Όταν ένα μπουζί θέλει αντικατάσταση, αυτό σημαίνει πως δεν δημιουργεί τον απαραίτητο σπινθήρα για την ανάφλεξη του μείγματος, άρα το αυτοκίνητο αδυνατεί να πάρει μπροστά.
5. Τρόμπα βενζίνης
Ακόμη ένας λόγος για τον οποίο μπορεί ένα αυτοκίνητο να μην εκκινεί, είναι η τρόμπα βενζίνης. Ενώ ένα βουλωμένο φίλτρο καυσίμου μπορεί να σε «προειδοποιεί» καιρό ότι υπάρχει πρόβλημα, η τρόμπα δεν είναι τόσο «ευγενική» και μπορεί απλά μία μέρα να πας να βάλεις μπροστά και αυτή να μην δουλέψει ποτέ, με αποτέλεσμα να μην φτάνει το απαραίτητο καύσιμο στο μοτέρ.
6. Χαμηλή στάθμη
βενζίνης
Η τρόμπα όμως δεν είναι ο μόνος τρόπος για να ξεμείνει από καύσιμο ο κινητήρας. Αυτό υπό συνθήκες μπορεί να οφείλεται και στην απερισκεψία του ιδιοκτήτη. Αν και ένα αυτοκίνητο με πολύ χαμηλή στάθμη καυσίμου μπορεί να μην μείνει ενώ βρίσκεται παρκαρισμένο, το που θα σταθμεύσει ίσως παίξει ρόλο. Κι αυτό γιατί αν το ρεζερβουάρ έχει λίγο καύσιμο μέσα και το όχημα παρκάρει σε δρόμο με κλίση, είναι πιθανό ότι έχει απομείνει να απομακρυνθεί από την αντλία που τραβάει για να παρέχει στον κινητήρα. Αν και κάτι τέτοιο σε μικρής διάρκειας στάσεις μπορεί να μην δημιουργήσει πρόβλημα, μιας και το σύστημα έχει κρατήσει πίεση και μία ποσότητα καυσίμου εντός της παροχής, αν το αυτοκίνητο μείνει για μέρες σταθμευμένο, ότι καύσιμο είναι δεσμευμένο αποδεσμεύεται ώστε να μην τελειώσει η μπαταρία (το σύστημα χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια ώστε να λειτουργεί και να διατηρήσει την πίεση), κάτι που σημαίνει πως την επόμενη φορά που θα πάει να πάρει μπροστά το αυτοκίνητο δεν θα έχει καύσιμο να τραβήξει.
7. Ιμάντας χρονισμού
Ο ιμάντας χρονισμού είναι υπεύθυνος για το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων στο κατάλληλο διάστημα. Ένας ελαττωματικός ιμάντας μπορεί να οδηγήσει σε βλάβη ή ακόμη και σε ολική αντικατάσταση του μοτέρ. Το κάθε πότε πρέπει να αλλάζει ένας ιμάντας χρονισμού εξαρτάται από τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει το αυτοκίνητο, αλλά και από τις οδηγίες του κατασκευαστή.
8. Ηλεκτρολογικά προβλήματα
Όταν μεγάλο μέρος των λειτουργιών του αυτοκινήτου εξαρτώνται από την ηλεκτρική ενέργεια, είναι λογικό και η παραμικρή φθορά σε κάποιο μέρος του κυκλώματος να οδηγήσει σε αδυναμία εκκίνησης του μοτέρ. Μερικές αιτίες τέτοιου είδους μπορεί να είναι ένα φθαρμένο ή κατεστραμμένο καλώδιο, ένα χαλαρό καλώδιο ή οτιδήποτε άλλο μέσα στο κύκλωμα το οποίο περιορίζει την παροχή ρεύματος. Επομένως καλό είναι να ελεγχθούν όλα τα εξαρτήματα διότι μπορεί να υπάρχει κάποια πλαστική μόνωση καλωδίου που έχει φθαρεί ή κάποια σύνδεση που δεν κάνει καλή επαφή.
Δείτε ακόμη: Το κόλπο για να βάλεις μπροστά το αυτοκίνητο αν δεν λειτουργεί το έξυπνο κλειδί
9. Ηλεκτρονικά προβλήματα
Εκτός από τα ηλεκτρολογικά, υπάρχουν και τα ηλεκτρονικά προβλήματα που μπορεί να εμποδίζουν το μοτέρ από το να πάρει μπροστά. Αυτό μπορεί να είναι από κάποιο πρόβλημα στον εγκέφαλο μέχρι κάποιο χαλασμένο αισθητήρα. Αν για παράδειγμα υπάρχει θέμα στον αισθητήρα θέσης στροφάλου, τότε το αυτοκίνητο αποκλείεται να επιτρέψει την εκκίνηση του κινητήρα.
10. AdBlue – Diesel κινητήρες
Όλα τα νέα μοντέλα με κινητήρα πετρελαίου, χρησιμοποιούν AdBlue. Πρόκειται για ένα άοσμο, μη τοξικό υγρό, το οποίο βοηθά στην μείωση των ρυπογόνων εκπομπών. Όλα τα diesel αυτοκίνητα λοιπόν έχουν και μία ξεχωριστή δεξαμενή για αυτό το υγρό, η οποία όταν αδειάζει συνήθως προειδοποιεί τον οδηγό έτσι ώστε να συμπληρώσει, διαφορετικά ο εγκέφαλος δεν επιτρέπει στο όχημα να πάρει μπροστά. Αυτή η ένδειξη συνήθως ανάβει πολύ πριν ο οδηγός κινδυνέψει να μείνει, αλλά αν κάποιος απερίσκεπτος οδηγήσει και αφού τελειώσει το εν λόγω υγρό, την επόμενη φορά που θα πάει να βάλει μπροστά, το αυτοκίνητο δεν θα το επιτρέψει έως ότου γεμίσει το δοχείο για το AdBlue.
Εσείς μπορείτε να σκεφτείτε κάποιο άλλο λόγο για τον οποίο ένα αυτοκίνητο μπορεί να μην παίρνει μπροστά;