Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Πρέπει να το φορτίζω κάθε βράδυ;

Τελικά πόσο συχνά πρέπει να φορτίζουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Κάθε βδομάδα; Κάθε 2-3 μέρες ή ακόμα και κάθε βράδυ;

  • -
  • -

Στην Ελλάδα αυξάνονται συνεχώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, καθώς οι πωλήσεις τους συνεχίζονται, όμως, συγχρόνως αυξάνονται και οι απορίες του κοινού γύρω από αυτά.

Μία από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις των Ελλήνων για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κάθε πότε πρέπει να φορτίζονται. Άλλοι θεωρούν ότι μία φορά την εβδομάδα είναι αρκετή, άλλοι συστήνουν κάθε 2-3 μέρες και άλλοι λένε κάθε μέρα. Ποια είναι η αλήθεια;

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/a20f14ab4354341e38c85cb65d19e608.jpg

Θέλουν κάθε μέρα φόρτιση τα ηλεκτρικά;

Η σύντομη απάντηση στο ερώτημα αν πρέπει να φορτίζουμε κάθε βράδυ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι η εξής. «Είναι καλό, αλλά όχι απαραίτητο».

Δείτε ακόμα: Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά το θέμα. Οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν πόσο συχνά θα φορτίζουμε το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο είναι οι διαδρομές που κάνουμε και η αυτονομία του. Αν έχουμε κάποιο μοντέλο με μικρή αυτονομία ή διανύουμε μεγάλες αποστάσεις καθημερινά, ίσως η συχνή φόρτιση να είναι μονόδρομος.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/bb9c543e57f1a5a4c44d35a776057468.JPG

Στην πράξη, για τους περισσότερους ο παραπάνω συνδυασμός δεν ισχύει. Κατά μέσο όρο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει εύκολα 300-500 km με μία φόρτιση, οπότε αν οι καθημερινές διαδρομές είναι 40-50 km, δεν θα δημιουργηθεί αυτή η ανάγκη.

Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να φορτιστεί στο 100% και μετά να χρησιμοποιείται για 4-8 μέρες, ανάλογα τις ανάγκες, χωρίς να μπει ξανά στον φορτιστή. Ωστόσο, αυτό είναι το χειρότερο δυνατό σενάριο χρήσης για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς η πλήρης φόρτιση και η πλήρης εκφόρτιση δημιουργούν κάπως περισσότερη καταπόνηση στην μπαταρία, ειδικά αν φορτιστεί πλήρως και μείνει έτσι για ώρες ή/και μέρες.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/dcd3d5aa9b452f37ce94d29491acbe79.jpg

Γιατί είναι καλό να φορτίζει κάθε βράδυ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Το απόλυτα ιδανικό σημείο λειτουργίας μιας μπαταρίας (για οποιαδήποτε συσκευή, όχι μόνο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα), είναι στο 50%. Σε έναν τέλειο κόσμο θα φορτίζαμε τις μπαταρίες των συσκευών μας (laptop, smartphone ή όποιου άλλου είδους συσκευή) στο 51%, θα τις χρησιμοποιούσαμε και θα τις βάζαμε στην πρίζα ξανά στο 49%. Φυσικά αυτό είναι παράλογο για κάθε ηλεκτρική συσκευή, οπότε δεν το κάνουμε.

Ένας καλός συμβιβασμός που μας επιτρέπει μεγάλο διάστημα χρήσης και αραιές φορτίσεις, χωρίς να βλάπτουμε μια μπαταρία, είναι να την κρατάμε στο εύρος 30%-80%. Ακόμα καλύτερα είναι το 40%-70%.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/29dbd939de3c1d8b71edb6148c4e7892.jpg

Αν ξέρουμε ότι κάθε μέρα θα χρησιμοποιήσουμε περίπου 20% της μπαταρίας με βάση το σύνηθες πρόγραμμά μας, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ξεκινάμε το πρωί με 60% στην μπαταρία. Αν δεν τύχει κάτι έκτακτο, θα επιστρέψουμε στο σπίτι με 40% και θα φορτίσουμε ξανά μέχρι το 60%.

Φυσικά δεν χρειάζεται να ελέγχουμε την οθόνη του αυτοκινήτου συνέχεια. Στα περισσότερα μοντέλα ο χρήστης μπορεί να ορίσει πότε να σταματήσει αυτόματα η φόρτιση, καθώς κι άλλους παράγοντες όπως την ταχύτητα φόρτισης.

polestar-2-fortisi-fortistis-dania

Οφέλη από την φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου κάθε βράδυ

Φορτίζοντας κάθε βράδυ έχουμε μερικά ακόμα οφέλη για το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο. Το πρώτο είναι η εκμετάλλευση του νυχτερινού τιμολογίου, κάτι που μειώνει το κόστος μετακίνησης.

Το δεύτερο είναι ότι μπορούμε να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό της καμπίνας απομακρυσμένα, χωρίς να καταναλωθεί ρεύμα από την μπαταρία, αφήνοντας ανεπηρέαστη την αυτονομία.

citroen-e-c4-x-fortisi-fortistis-incharge-sparti

Το τρίτο είναι ότι διευκολύνουμε το αυτοκίνητο να διατηρεί την μπαταρία στην ιδανική θερμοκρασία. Οι μπαταρίες έχουν ένα ιδανικό παράθυρο λειτουργίας, περίπου στους 20 βαθμούς Κελσίου. Όταν έχει ζέστη το αυτοκίνητο λειτουργεί το κύκλωμα ψύξης για να κρατήσει την θερμοκρασία της μπαταρίας χαμηλά, ενώ όταν κάνει κρύο προσπαθεί να την κρατήσει ζεστή. Αν το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο σε παροχή ρεύματος, οι παραπάνω διαδικασίες γίνονται πιο αποδοτικά.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/c2bf2df819c97ac69314bed912649fbc.jpg

Τα παραπάνω είναι η βέλτιστη πρακτική. Εκείνη που εξασφαλίζει τις τελειότερες συνθήκες που θα μπορούσε να «βιώσει» ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι αυτονόητο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κατασκευασμένα για μεγάλο εύρος συνθηκών και όχι για να μας κάνουν την ζωή δύσκολη. Αυτό σημαίνει ότι οι καθημερινές συνήθειες που θα υιοθετήσουμε θα προκύψουν βασικά από τις ανάγκες μας.

Η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου πραγματοποιείται για να τους ίδιους λόγους που γίνεται η αγορά κάθε αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από το καύσιμο. Για να εξυπηρετήσουμε τις μεταφορικές μας ανάγκες, όχι για να κάνουμε την ζωή μας πιο δύσκολη.