Πόσα και ποια ΣΕΑ έχουν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Πόσο γρήγοροι είναι;

Το ταξίδι με ηλεκτρικό αυτοκίνητο γίνεται πολύ ευκολότερο όταν υπάρχουν φορτιστέςς σε ΣΕΑ, ώστε να συνδυάζουμε τη φόρτιση με στάση για ξεκούραση. Ψάξαμε και τους βρήκαμε όλους!

  • -
  • -

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα σήμερα έχουν μεγαλύτερη αυτονομία από ποτέ, καθώς τα μεγέθη των μπαταριών έχουν μεγαλώσει, οι ηλεκτρικοί κινητήρες έχουν εξελιχθεί και οι αεροδυναμικές αντιστάσεις έχουν μειωθεί στο ελάχιστο.

Παρόλα αυτά, κάποια στιγμή ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι αναμενόμενο να χρειαστεί φόρτιση, ειδικά αν το ταξίδι είναι μεγαλύτερο των 300 – 400 km. Φυσικά το πρώτο σημείο που έρχεται στο νου γι΄ αυτήν τη διαδικασία είναι τα ΣΕΑ.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/61a1d29f6e02439739809b6d6ea0e5b7.jpg

Στάση για ξεκούραση, φόρτιση, ασφάλεια και… βιολογικές ανάγκες

Η φόρτιση στα ΣΕΑ είναι ο ευκολότερος τρόπος για να συνεχίσει το ταξίδι του ο κάτοχος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς ο ανεφοδιασμός με ρεύμα θα συνδυαστεί με την κάλυψη ανθρώπινων/βιολογικών αναγκών, όπως τουαλέτα ή/και φαγητό.

Δείτε ακόμαΕλλάδα: Κάθε πόσα km υπάρχει ΣΕΑ στις εθνικές οδούς - Αναλυτικά τα σημεία

Επιπλέον, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι συστήνεται κάθε 2 ώρες οδήγησης να κάνουμε στάσεις διάρκειας τουλάχιστον 15 λεπτών, ώστε να παραμένουμε ξεκούραστοι και με οξυμένα αντανακλαστικά.

Επιτακτική ανάγκη η ύπαρξη πανίσχυρων φορτιστών

Φυσικά για να έχει νόημα η φόρτιση σε ένα ΣΕΑ θα πρέπει να υπάρχουν φορτιστές και μάλιστα όσο μεγαλύτερης ισχύος γίνεται, ώστε η στάση να διαρκεί λίγο. Έτσι, από τη μία η αναμονή οδηγού κι επιβατών θα είναι μικρή, από την άλλη ο φορτιστής θα μπορεί να εξυπηρετήσει περισσότερα αυτοκίνητα. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό, ειδικά σε περιόδους όπως διακοπές, γιορτές, αργίες και τριήμερα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/8615fac948f7aad70ba7b0cfd1b412b8.jpg

Τα ΣΕΑ ήταν από τα πρώτα μέρη στην Ελλάδα που μπήκαν ταχυφορτιστές, καθώς φάνηκε από νωρίς ο κομβικός ρόλος που θα έπαιζαν στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Αν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκιννήτων ήξεραν ότι θα μπορούσαν να ταξιδέψουν εύκολα, θα προχωρούσαν στην αγορά αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων. Αν όχι, δεν θα τα αγόραζαν ή θα περιορίζονταν στις πόλεις.

Έχουν φορτιστές τα ΣΕΑ στην Ελλάδα;

Αυτήν τη στιγμή τα περισσότερα ΣΕΑ στην Ελλάδα έχουν φορτιστές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ η πλειοψηφία όσων δεν έχουν ακόμα, κινούν τις ανάλογες διαδικασίες ώστε να αποκτήσουν σύντομα. Το πιο σύνηθες είναι η ισχύς φόρτισης να κινείται στα 50 kW με 60 kW, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις που συναντάμε ισχυρότερους φορτιστές της τάξης των 180 kW, 200 kW ή ακόμα και 360 kW. Οι τελευταίοι είναι και οι ισχυρότεροι που συναντάμε στην Ελλάδα, γενικά.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/10cdee9d1f47655814079ccf94de2208.jpg

Χρειαζόμαστε πανίσχυρους φορτιστές στα ΣΕΑ… χθες!

Όταν ξεκίνησε η τοποθέτηση των πρώτων ταχυφορτιστών στα ΣΕΑ της Ελλάδας, η ύπαρξη εκείνων με τα 50 kW αποτελούσε όαση σε μία χώρα χωρίς δίκτυα φόρτισης, όμως πλέον είναι κάτι παραπάνω από ανεπαρκείς.

Αν και τυπικά θεωρούνται ταχυφορτιστές, στην πραγματικότητα η ταχύτητα φόρτισης που προσφέρουν είναι πολύ μικρή και ξεπερασμένη προ πολλού. Το δίκτυο της Ελλάδας χρειάζεται πολύ ισχυρούς φορτιστές της τάξης των εκατοντάδων kW, σε κάθε ΣΕΑ, άμεσα και με όσο γίνεται περισσότερες θέσεις φόρτισης. nrg-incharge-starcharge-360-fortistis-sea-atalanti

Τι κάνω αν δεν έχει φορτιστή το ΣΕΑ;

Πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο ο φορτιστής ενός ΣΕΑ να μην λειτουργεί ή να είναι κατειλημμένος από άλλο αυτοκίνητο (ένας ακόμα λόγος που χρειαζόμαστε ταχύτερους φορτιστές, με περισσότερες θέσεις φόρτισης).

Αν βρεθούμε αντιμέτωποι με μία τέτοια κατάσταση πρέπει να ξέρουμε ότι σε αρκετά σημεία της Ελλάδας υπάρχουν πολύ γρήγοροι φορτιστές, σε μικρές αποστάσεις από κάποιον αυτοκινητόδρομο.

tesla-supercharger-larisa-fortistis

Δηλαδή ο οδηγός βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και στα πρώτα 2-3 km συναντάει τον φορτιστή. Πρόκειται για πρακτική την οποία συναντάμε αρκετά συχνά και στο εξωτερικό. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Tesla στη Λάρισα, καθώς οι φορτιστές που έχει εγκαταστήσει εκεί δεν είναι πάνω στον αυτοκινητόδρομο.

Μία εταιρεία που εφαρμόζει κατά κόρον αυτήν την πρακτική είναι η PPC Blue (πρώην ΔΕΗ Blue). Μερικά ενδεικτικά σημεία είναι στο Κάστρο Βοιωτίας, στο Ρίο, στη Λάρισα, στον Άγιο Στέφανο, στην Άρτα, στα Ιωάννινα, στην Τρίπολη, στο Βέλο και στα Τρίκαλα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/b6c488a49ae524d2bac5ae1763f7f5ef.jpg 

Εγνατία Οδός
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Πλατάνου προς Θεσσαλονίκη 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Πλατάνου προς Ιωάννινα 50 kW 50 kW 22 kW incharge

 

Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Αλμυρού προς Θεσσαλονίκη 60 kW 60 kW 22 kW chargespot
ΣΕΑ Αλμυρού προς Αθήνα 60 kW 60 kW - chargespot
ΣΕΑ Νίκαιας προς Θεσσαλονίκη 50 kW 50 kW 22 kW chargespot
ΣΕΑ Νίκαιας προς Αθήνα 50 kW 50 kW 22 kW chargespot
ΣΕΑ Ευαγγελισμού προς Θεσσαλονίκη 50 kW 50 kW 43 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Ευαγγελισμού προς Αθήνα 50 kW 50 kW 43 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Σκοτίνας προς Θεσσαλονίκη 200 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Σκοτίνας προς Αθήνα 200 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Κορινού προς Θεσσαλονίκη 360 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Κορινού προς Αθήνα 360 kW 50 kW 22 kW incharge

 

Αυτοκινητόδρομος Α.Θ.Ε.
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Βαρυμπόμπης προς Αθήνα 50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Καπανδριτίου προς Θεσσαλονίκη 50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Μαλακάσας προς Θεσσαλονίκη* 100 kW 50 kW   easypower
ΣΕΑ Μαλακάσας προς Αθήνα* 120 kW 50 kW   easypower
ΣΕΑ Σχηματαρίου προς Θεσσαλονίκη  50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture 
ΣΕΑ Σχηματαρίου προς Αθήνα  50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture 
ΣΕΑ Αταλάντης προς Θεσσαλονίκη**  360 kW 62,5 kW - incharge 
ΣΕΑ Αταλάντης προς Αθήνα**  360 kW 50 kW 22 kW incharge 

*στο ΣΕΑ Μαλακάσας (Σείριος) η φόρτιση είναι δωρεάν, αλλά μόνο από τις 09:00 μέχρι τις 17:00.

**στο ΣΕΑ Αταλάντης έχει τοποθετήσει και η Tesla δικούς της φορτιστές, σε αμφότερα τα ρεύματα κυκλοφορίας, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από κατόχους των αυτοκινήτων που κατασκευάζει η ίδια.

 

Κεντρική Οδός (Ε65)
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Σοφάδων προς Τρίκαλα 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Σοφάδων προς Αθήνα 50 kW 50 kW 22 kW incharge

 

Ιόνια Οδός
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Ευηνοχωρίου προς Ιωάννινα 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Ευηνοχωρίου προς Αντίρριο 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Αμβρακίας προς Ιωάννινα 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Αμφιλοχίας*** 200 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Φιλιππιάδας προς Ιωάννινα 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Φιλιππιάδας προς Αντίρριο 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Επισκοπικού προς Ιωάννινα 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Επισκοπικού προς Αντίρριο 50 kW 50 kW 22 kW incharge

***Το ΣΕΑ Αμφιλοχίας είναι στο ρεύμα προς Αντίρριο, όμως υπάρχει πρόβλεψη και κατάλληλη σήμανση ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμο και από τα οχήματα που ταξιδεύουν προς Ιωάννινα. 

 

Ολυμπία Οδός
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Μεγάρων προς Πάτρα 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Μεγάρων προς Αθήνα 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Ζευγολατιού προς Αθήνα - - - -
ΣΕΑ Βέλου προς Πάτρα 120 kW (Elpe
Future)
50 kW (Fortizo)
50 kW (Fortizo) - ElpeFuture
+
Fortizo
ΣΕΑ Βέλου προς Αθήνα

120 kW (Elpe
Future)
50 kW (Fortizo)

50 kW (Fortizo) -

ElpeFuture
+
Fortizo

ΣΕΑ Ακράτας προς Πάτρα - - - -
ΣΕΑ Ακράτας προς Αθήνα - - - -
ΣΕΑ Αιγίου προς Πάτρα - - - -
ΣΕΑ Αιγίου προς Αθήνα - - - -
ΣΕΑ Ψαθόπυργου προς Πάτρα**** 50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Ψαθόπυργου προς Αθήνα**** 50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture

****στο ΣΕΑ Ψαθόπυργου έχει τοποθετήσει και η Tesla δικούς της φορτιστές, σε αμφότερα τα ρεύματα κυκλοφορίας, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά από κατόχους των αυτοκινήτων που κατασκευάζει η ίδια.

 

Μορέας
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Σπαθοβουνίου προς Καλαμάτα 50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Σπαθοβουνίου προς Κόρινθο 360 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Αρτεμισίου (Αλέα) προς Καλαμάτα - - - -
ΣΕΑ Νεστάνης προς Αθήνα 50 kW 50 kW 43 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Αγ. Φλώρος/Αρφαρά προς Καλαμάτα 360 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ Αγ. Φλώρος/Αρφαρά προς Κόρινθο 50 kW 50 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ  Πελλάνας προς Σπάρτη 60 kW 60 kW 22 kW incharge
ΣΕΑ  Πελλάνας προς Αθήνα 50 kW 50 kW 22 kW incharge

 

Αττική Οδός
  DC (CCS) DC (CHAdeMO) AC Δίκτυο
ΣΕΑ Ασπροπύργου προς Αεροδρόμιο 50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Ασπροπύργου προς Ελευσίνα 50 kW 50 kW 22 kW ElpeFuture
ΣΕΑ Μεσογείων προς Αεροδρόμιο - - - -
ΣΕΑ Μεσογείων προς Ελευσίνα - - - -