Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό, χωρίς φόρτιση – Γίνεται;

Αθήνα και Θεσσαλονίκη είναι οι μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας, με αποτέλεσμα η διαδρομή ανάμεσά τους να γίνεται από μεγάλο αριθμό οδηγών. Υπάρχει ηλεκτρικό που να πηγαίνει χωρίς φόρτιση;

  • -
  • -

Η κάλυψη της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη από ηλεκτρικό αυτοκίνητο, χωρίς φόρτιση, είναι ένα από τα μεγαλύτερα debate στο ελληνικό internet, με τις γνώμες να διίστανται σχετικά με το αν μπορεί να πραγματοποιηθεί και υπό ποιες συνθήκες.

Φυσικά, δεν λείπουν και οι απόψεις που θεωρούν ότι όλη αυτή η κουβέντα δεν έχει κανένα νόημα, καθώς πρόκειται για μεγάλη απόσταση την οποία πολλοί δεν συνηθίζουν ούτε προτίθενται να κάνουν συνεχόμενα.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/41cf88487ddc50048c6f1a8636936819.jpg

Ας μην ξεχνάμε ότι για λόγους οδικής ασφάλειας συστήνεται να κάνουμε στάσεις διάρκειας τουλάχιστον 15 λεπτών, για κάθε δύο ώρες οδήγησης, ώστε να είμαστε ξεκούραστοι και να έχουμε αυξημένα αντανακλαστικά.

Δείτε ακόμα: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πόσα km κάνουν με 0% μπαταρία; - Έχουν ρεζέρβα;

Πώς κάναμε την προσομοίωση Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό, χωρίς φόρτιση;

Θέλοντας να διαπιστώσουμε αν γίνεται να καλυφθεί η απόσταση Αθήνα – Θεσσαλονίκη χωρίς φόρτιση καταφύγαμε στο ABRP. Πρόκειται για το πιο γνωστό και έγκυρο site προσομοίωσης ταξιδιού, το οποίο, μεταξύ άλλων, παρέχει πληροφορίες για το ποσοστό άφιξης, τον χρόνο ταξιδιού, τα σημεία φόρτισης και τον χρόνο παραμονής σε αυτά. Για να καταλήξει εκεί υπολογίζει πολλαπλούς παράγοντες όπως ταχύτητα, βάρος, υψομετρικές διαφορές και θερμοκρασία περιβάλλοντος.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/e3ba6a128c548410c3be4dd52be1ff29.jpg

Τα δεδομένα που βάλαμε ήταν τα εξής. Αφετηρία στην Αθήνα, μπροστά από το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη στο Σύνταγμα και προορισμός ο Λευκός Πύργος, στην Θεσσαλονίκη.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/644c9e647af0cf19e6f9864eb07d5165.jpg

Θέσαμε το ποσοστό φόρτισης στην αφετηρία στο 100% και στόχος ήταν να φτάσουμε στον προορισμό μας τουλάχιστον με 1%, χωρίς να σταματήσουμε πουθενά για φόρτιση. Όσον αφορά τη θερμοκρασία περιβάλλοντος, την ορίσαμε στους 25 βαθμούς Κελσίου, δηλαδή μία ενδιάμεση τιμή. Ούτε ζέστη, ούτε κρύο.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/95c1d0447227135dd36d27428866db02.jpg

Τέλος, «είπαμε» στο πρόγραμμα ότι θα κινούμαστε πάντα με το όριο, αλλά χωρίς να ξεπεράσουμε ποτέ τα 110 km/h. Ξέρουμε ότι τα παραπάνω δημιουργούν ιδανικές συνθήκες ταξιδιού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως θέλαμε να δούμε αν έστω κι έτσι, θα βρίσκαμε κάποια μοντέλα που να μπορούν να περάσουν με επιτυχία το test.

Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικό, χωρίς φόρτιση – Ποια μοντέλα μπορούν να το κάνουν;

Τελικά βρήκαμε 7 μοντέλα, εκ των οποίων μερικά είχαν και σχετικά υψηλό ποσοστό μπαταρίας στο τέλος της διαδρομής. Στην πρώτη θέση βρέθηκε η Mercedes-Benz EQS 450+, η οποία σύμφωνα με το ABRP μπορεί να κάνει εύκολα το Αθήνα – Θεσσαλονίκη με τις παραπάνω συνθήκες, καθώς υπολογίζεται ότι θα φτάσει με 22% υπόλοιπο μπαταρίας.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/2eac37986411871d71ef066d10ff029b.jpg

Στην δεύτερη και την τρίτη θέση είναι δύο μοντέλα της ίδιας μάρκας, τα Tesla Model S και Tesla Model 3 Long Range. Για το Model S η εκτίμηση έδειξε ότι θα φτάσει με υπόλοιπο 12% μπαταρία, ενώ για το Model 3 ότι θα φτάσει με 11% μπαταρία.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/271bef505e4264984dd32990af54b714.jpg

Τα υπόλοιπα τέσσερα μοντέλα μπορούν να κάνουν την διαδρομή, σύμφωνα με τα δεδομένα της προσομοίωσης του ABRP, όμως θα φτάσουν με μονοψήφιο ποσοστό. Συγκεκριμένα, για την Mercedes-Benz EQS SUV 450+ η εκτίμηση αναφέρει ότι θα φτάσει με 5%, για το ολοκαίνουριο Peugeot E-3008 Long Range το ποσοστό είναι 2%, για το Volkswagen ID.7 Pro S είναι 1%, ενώ για το Volkswagen ID.7 Tourer Pro S το ποσοστό είναι επίσης 1%.

https://cdn.gcdata.gr/data/photos/251e77354f936d7fb5dee372a2119203.jpg

Το θεωρητικό πείραμα και τα αποτελέσματά του δεν αποτελούν εχέγγυο ότι αυτά μπορούν να επαναληφθούν στην πράξη, στο 100%. Το μόνο που μπορούμε να πούμε είναι ότι χρησιμοποιώντας για χρόνια το ABRP, έχουμε δει ότι οι προβλέψεις του έχουν μεγάλο βαθμό ακρίβειας, ενώ σε πολλές περιπτώσεις τελικά έχουμε καταναλώσει λιγότερο ρεύμα από όσο προέβλεπε, δηλαδή φτάσαμε στον προορισμό μας έχοντας μεγαλύτερο ποσοστό μπαταρίας από όσο περιμέναμε.