Τρέμει το αυτοκίνητο όταν πατάς γκάζι; Τα συνηθέστερα προβλήματα

Πολλές φορές τα αυτοκίνητα μας «ενημερώνουν» με μικρές ενδείξεις, ότι χρειάζονται λίγη περισσότερη… φροντίδα από εμάς. Κάπως έτσι θα πρέπει να δούμε ένα πιθανό διακριτικό τρέμουλο!

  • -
  • -

Όλοι μας γνωρίζουμε ότι το αυτοκίνητο κάποια στιγμή θα μας ζητήσει κάτι περισσότερο από την προγραμματισμένη συντήρησή του. Με λίγα λόγια, δεν θα μας ζητάει απλώς λάδια και φίλτρα, αλλά μπορεί να προκύψουν και κάποια προβλήματα, μικρά ή μεγαλύτερα. Πολλές φορές όμως το πρόβλημα που μπορεί να υπάρχει, δεν κάνει τόσο αισθητή την παρουσία του. Φροντίζει να μας «ενημερώνει» διακριτικά, αλλά όχι τόσο άμεσα, προκαλώντας εμφανέστατα συμπτώματα που δεν μπορούν να αγνοηθούν. Πολλοί οδηγοί όμως έχουν τη νοοτροπία της… αδιαφορίας όταν βλέπουν πως το αυτοκίνητο δεν ακινητοποιείται. Ίσως πιστεύουν ότι… κρύωσε και θα του περάσει, φοβούμενοι κάποια ακριβή ζημιά.  

Τρέμουλο ή κοψίματα κατά την επιτάχυνση;

Σε ένα αυτοκίνητο που οδηγούμε καθημερινά μπορούμε εύκολα να εντοπίσουμε αλλαγές στη «συμπεριφορά» του, ακόμη κι αν δεν έχουμε σπουδαίες γνώσεις για τον κινητήρα και τα μηχανικά μέρη, γενικότερα. Τι γίνεται λοιπόν αν παρατηρούμε ότι κατά την επιτάχυνση το αυτοκίνητο κάνει μικρά κοψίματα, σαν… λόξιγκα; Κυρίως συμβαίνει όταν δίνουμε περισσότερο φορτίο στο δεξί πεντάλ για να αναπτύξουμε ταχύτητα. Μια αιτία που μπορεί να προκαλεί το στιγμιαίο κόμπιασμα είναι δυσλειτουργία στους πολλαπλασιαστές, στα μπουζί, τα μπουζοκαλώδια και γενικά, τα μέρη που απαρτίζουν το κομμάτι της ανάφλεξης. Συνήθως, το κόστος δεν είναι πολύ μεγάλο και επισκευάζεται εύκολα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Δείτε ακόμη: Άναψε το λαμπάκι για service - Πότε πρέπει να πάω στο συνεργείο;

Άλλη αιτία που ίσως να προκαλεί τέτοια «συμπεριφορά» στον κινητήρα είναι το καύσιμο που χρησιμοποιούμε. Αν η βενζίνη (ή το πετρέλαιο) δεν είναι καλής ποιότητας δεν αποκλείεται να εμφανίσει τέτοια συμπτώματα. Φυσικά οι λόγοι μπορεί να είναι πάρα πολλοί, μικρής ή μεγαλύτερης σημασίας. Για παράδειγμα, μπορεί απλώς να οδηγείτε με πολύ χαμηλή στάθμη καυσίμου και η τρόμπα να ρουφάει σκουπιδάκια ή «κατακάθι» από τον πάτο του ρεζερβουάρ, προκαλώντας τον «λόξιγκα». Μπορεί και η ίδια η αντλία βενζίνης να είναι στα… τελευταία της και να μη στέλνει τη σωστή ποσότητα καυσίμου στα μπεκ. Το τελευταίο σενάριο πάντως, συνήθως συνοδεύεται και από άλλες ενδείξεις. Σε κάθε περίπτωση, μια επίσκεψη στον μηχανικό επιβάλλεται.