Γιατί πρέπει να αλλάζω λάδια κάθε 10.000 km;

Η συντήρηση είναι ένα μεγάλο κομμάτι στα ετήσια έξοδα αυτοκινήτου. Τα service καθορίζονται από τον κατασκευαστή, όμως πολλοί επιλέγουν να αλλάζουν λάδια νωρίτερα.

  • -
  • -

Πλέον, η προγραμματισμένη συντήρηση είναι ένα βασικό κεφάλαιο επιλογής στα καινούργια αυτοκίνητα. Οι κατασκευαστές προσπαθούν διαρκώς να αυξάνουν τα διαστήματα όπου το όχημά τους θα επισκέπτεται το συνεργείο, προκειμένου τα service να είναι φθηνότερα και ο αγοραστής να επιβαρύνεται με μικρότερα έξοδα συντήρησης. Πολλοί, όμως, πιστεύουν ότι οι απαιτήσεις συντήρησης είναι υπερβολικά αισιόδοξες. Υπάρχουν εταιρείες που προτείνουν αλλαγή λαδιών ανά 30.000 km ή δύο χρόνια, για παράδειγμα! Σίγουρα, για να ανακοινώνεται επίσημα από τον κατασκευαστή, δεν θα είναι «επικίνδυνο» για τον κινητήρα. Ωστόσο, υπάρχει και άλλη όψη του νομίσματος!

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε λάδια;

Αρχικά, να πούμε ότι η άποψη «αλλάζω λάδια όποτε προτείνει η κατασκευαστής» είναι απολύτως σωστή και κανείς δεν μπορεί να «κατηγορήσει» τον ιδιοκτήτη ότι αμελεί τη συντήρηση του αυτοκινήτου του. Στην Ελλάδα όμως, κρατάμε τα αυτοκίνητά μας για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα από ότι στην Ευρώπη, κυρίως λόγω της μικρότερης αγοραστικής δύναμης. Και εδώ έρχονται οι απόψεις των πιο «συντηρητικών» που υποστηρίζουν πως όσο νωρίτερα αλλάζονται τα λάδια, τόσο το καλύτερο. Για παράδειγμα, ένα διάστημα της τάξεως των 10.000 km ή ενός χρόνου, είναι μια πολύ καλή επιλογή αν θέλουμε το μοτέρ μας να διατηρείται πάντα σε άριστη κατάσταση με φρέσκα λιπαντικά και καθαρά φίλτρα (λαδιού, αέρος).

Δείτε ακόμη: Μικρό και μεγάλο service - Οι διαφορές τους

Γιατί οι κατασκευαστές «αραιώνουν» τα service;

Ένας από τους λόγους που οι εταιρείες αυτοκινήτων εξελίσσουν λιπαντικά με ειδικά πρόσθετα προκειμένου να αντέχουν ακόμη και δύο χρόνια ή 30.000 km, είναι για να φαίνονται πιο ελκυστικά τα μοντέλα τους στις εταιρείες leasing. Για παράδειγμα, ένα μοντέλο που ζητά επίσκεψη στο συνεργείο για μικρό service στον έναν χρόνο ή 15.000 km, έχει διπλάσιες απαιτήσεις συντήρησης. Οι εταιρείες leasing δεν ενδιαφέρονται για την μακροχρόνια υγεία του κινητήρα, παρά μόνο για το πόσο θα κοστίσει αυτό το αυτοκίνητο όσο το εκμεταλλεύονται σε μίσθωση, έχοντας καλύτερη οικονομική απόδοση. Ο ιδιώτης που κρατάει το αυτοκίνητό του για πολλά χρόνια, αν θέλει να εξασφαλίσει την καλύτερη δυνατή κατάσταση του κινητήρα, μπορεί να επισπεύσει τις διαδικασίες συντήρησης. Άλλωστε, μια αλλαγή λαδιών μαζί με ένα φίλτρο, δεν είναι τόσο μεγάλο έξοδο για να πραγματοποιείται ανά 10.000 km. Το οικονομικό κέρδος σε βάθος χρόνου, θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο.