Μεταχειρισμένο από Γερμανία: Μπορώ να δω αν έχει περάσει ΚΤΕΟ;
Η Γερμανία είναι η πρώτη χώρα που σκέφτεται όποιος θέλει να φέρει μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από το εξωτερικό, στην Ελλάδα. Μπορούμε να δούμε το ΚΤΕΟ για να ξέρουμε την πραγματική κατάσταση ή όχι;
- -
- -
![](https://cdn2.gcdata.gr/c3/ot1-49445_1200_v2.jpg)
Όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο θέλουμε να ξέρουμε όσο γίνεται περισσότερα γι’ αυτό, ώστε να γνωρίζουμε την κατάστασή του και να αποφασίσουμε αν θα προχωρήσουμε στην απόκτησή του ή όχι.
Αν η αγορά του μεταχειρισμένου γίνεται από το εξωτερικό, ένα βασικό εργαλείο που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε είναι το αντίστοιχο ΚΤΕΟ της χώρας από την οποία γίνεται η εισαγωγή του αυτοκινήτου.
Η σημασία της βεβαίωσης ΚΤΕΟ για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Μάλιστα, σε περίπτωση που το εισαγόμενο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο δεν το έχουμε φέρει εμείς αλλά κάποιος τρίτος, το ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης είναι ακόμα πιο σημαντικό για να διασφαλιστούμε, όσο γίνεται περισσότερο.
Δείτε ακόμα: Συμφέρει η εισαγωγή ηλεκτρικού αυτοκινήτου; Όλη η διαδικασία
Δεδομένου ότι τα περισσότερα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ελλάδα προέρχονται από τη Γερμανία, προκύπτει αβίαστα το ερώτημα. Μπορούμε να δούμε αν έχει περάσει ΚΤΕΟ κι αν ναι, μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτό το «χαρτί»;
Γιατί δεν μπορούμε να εμπιστευόμαστε τη βεβαίωση από γερμανικό ΚΤΕΟ
Η απάντηση στην περίπτωση της Γερμανίας είναι όχι. Δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε αυτό το «χαρτί», αφού το γερμανικό σύστημα ΚΤΕΟ δεν είναι διασυνδεμένο με άλλα κράτη. Με απλά λόγια, δεν υπάρχει τρόπος να διασταυρωθεί η εγκυρότητα του εγγράφου που μπορεί να παρουσιάσει ο έμπορος.
Αντίθετα, αν το ΚΤΕΟ προέρχεται από χώρες, όπως η Γαλλία, η Ιταλία, η Ρουμανία, η Πολωνία, η Τσεχία, η Σουηδία, η Εσθονία, η Λιθουανία και η Δανία, οι ελληνικές Αρχές έχουν τη δυνατότητα να ελέγξουν αν η βεβαίωση ΚΤΕΟ είναι έγκυρη ή πλαστή. Κατά συνέπεια, αγοράζοντας μεταχειρισμένο αυτοκίνητο από τις προαναφερθείσες εννέα χώρες, μπορούμε να είμαστε πιο σίγουροι για την πραγματική του κατάσταση. Συνεχίστε για να δείτε αναλυτικά τους λόγους που υπάρχει αυτό το πρόβλημα με τη Γερμανία και μερικές ακόμα χώρες.
Τι γίνεται με το ΚΤΕΟ από χώρα του εξωτερικού;
Σύμφωνα με την ισχύουσα ελληνική νομοθεσία, έπειτα από σύσταση της Ε.Ε. στα κράτη μέλη της, κάθε εισαγόμενο μεταχειρισμένο όχημα από κράτος μέλος της Ε.Ε. που συνοδεύεται από ΔΤΕ ΚΤΕΟ σε ισχύ, χωρίς Σοβαρές ή Επικίνδυνες Ελλείψεις, το οποίο εκδόθηκε από εξουσιοδοτημένο ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσής του, κατά την ταξινόμησή του σε άλλο κράτος μέλος απαιτείται η «αναγνώριση» του ξένου ΔΤΕ ΚΤΕΟ από τα ΚΤΕΟ της χώρας αυτής ή η διενέργεια πλήρους τεχνικού ελέγχου αν κατά την προσκόμισή του οχήματος δημιουργούνται επιφυλάξεις σχετικά με την τεχνική του επάρκεια ή αν το προσκομιζόμενο δελτίο ΚΤΕΟ του εξωτερικού έληξε ή λήγει εντός των επόμενων 6 μηνών.
Πώς γίνεται η επαλήθευση ότι το «χαρτί» του ΚΤΕΟ είναι γνήσιο;
Για να γίνει η επαλήθευση – αναγνώριση ενός ξένου Δελτίου ΚΤΕΟ κανονικά θα πρέπει αυτά τα δελτία να δύναται να διασταυρώνονται και επαληθεύονται από τα ΚΤΕΟ, εν προκειμένω της χώρας μας, στα αντίστοιχα ηλεκτρονικά μητρώα ΚΤΕΟ των χωρών αυτών.
Στο σύνολο όμως των μελών κρατών της ΕΕ μόλις εννέα (9) χώρες διαθέτουν προσβάσιμα από τρίτους ηλεκτρονικά μητρώα ΚΤΕΟ: Γαλλία, Ιταλία, Ρουμανία, Πολωνία, Τσεχία, Σουηδία, Εσθονία, Λιθουανία, Δανία.
Γιατί μπορεί να είναι πλαστό το χαρτί του ΚΤΕΟ από τη Γερμανία;
Το πρόβλημα δημιουργείται από το γεγονός ότι πέραν των παραπάνω χωρών οι υπόλοιπες χώρες μέλη της ΕΕ (μεταξύ των οποίων και η Γερμανία) δεν διαθέτουν πρόσβαση σε τρίτους σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά μητρώα ΚΤΕΟ, καταλήγοντας έτσι τα ελληνικά ΚΤΕΟ να είναι υποχρεωμένα να αποδέχονται τα προσκομιζόμενα ξένα ΔΤΕ ΚΤΕΟ ενός εισαγόμενου οχήματος από τις χώρες αυτές, χωρίς όμως να έχουν τη δυνατότητα διασταύρωσης της αυθεντικότητάς του με αποτέλεσμα να δύναται να αποδέχονται πλαστάπαραποιημένα ξένα ΔΤΕ ΚΤΕΟ, δίχως να μπορούν να τα απορρίψουν.